اشتباهات رایج برنامه نویسی

 

اعلام متغیر داده به عنوان اشتباهات رایج برنامه نویسی  اشاره گر به ساختار btree صحیح است. برای اعلام اشاره گر به یک ساختار ، نیازی به تعریف ساختار ندارید. اما در خط اول تابع اصلی از اشاره گر برای دسترسی به یکی از فیلدهای این ساختار استفاده می شود. از آنجا که این تعریف را ندارد ، خطا روی صفحه نمایش داده می شود.

 

محتمل ترین علت این خطا این است که تعریف ساختار در فایل دیگری قرار دارد و قبل از استفاده از اشاره گر برای دسترسی به فیلدهای آن ، باید وجود داشته باشد. به همین دلیل ، تعاریف اشتباهات رایج برنامه نویسی  ساختارها معمولاً در فایلهایی با پسوند * .h که در فایلهای کد گنجانده شده اند ، گروه بندی می شوند.

 

هشدار: کنترل به پایان تابع non-void می رسد

 

این هشدار زمانی ظاهر می شود که یک تابع به عنوان یک نتیجه برگردانده شده است و هیچ دستور بازگشتی برای بازگشت آن نتیجه در بر نداشته باشد. بنابراین ، یا عملکرد اشتباه تعریف شده است ، یا این دستور فراموش شده است. کامپایلر اجرایی را نیز تولید می کند و اگرچه تابع نتیجه ای را بر نمی گرداند اشتباهات رایج برنامه نویسی  ، کامپایلر یک نتیجه را به تابع فراخوانی برمی گرداند.

 

هشدار: متغیر استفاده نشده `...

 

این هشدار وقتی کامپایلر چاپ می کند که تشخیص ایرانیان سایبر  دهد متغیری اعلام شده است اما در جایی استفاده نمی شود. پیام با حذف اظهارنامه ناپدید می شود.

 

اشاره نامشخص به "..."

 

این پیام زمانی ظاهر می شود که یک تابع در کد شما اشتباهات رایج برنامه نویسی  فراخوانی شده است که در هیچ جایی تعریف نشده است. کامپایلر به ما می گوید که اشاره ای به یک تابع تعریف نشده وجود دارد. ببینید چه تابع گم شده است و مطمئن شوید که تعریف آن کامپایل شده است.

 

خطا: انواع متناقض برای "..."

 

دو تعریف از نمونه اولیه یک تابع پیدا شده است. یکی نمونه اولیه (نوع نتیجه ، نام ، پرانتز با پارامترها و نقطه ویرگول) و دیگری تعریف با کد. اطلاعات هر دو مکان یکسان نیست  اشتباهات رایج برنامه نویسی و بنابراین درگیری وجود دارد. کامپایلر به شما نشان می دهد که تضاد در کدام خط پیدا شده است و تعریف قبلی که باعث ایجاد تناقض شده است.

 

12.3 خطای اجرا

وقتی خطایی تشخیص داده شود ، اجرای برنامه های C می تواند ناگهان پایان یابد. اما بر خلاف سایر زبان های برنامه نویسی ، هنگام بروز خطا ، برنامه های C به جای چاپ اشتباهات رایج برنامه نویسی  گزارش دقیق محل وقوع خرابی ، پیام خطای تقسیم بندی کوتاه را چاپ می کنند. اطلاعات اضافی در مورد علت بروز خطا وجود ندارد و برای اصلاح آن باید برنامه و نحوه اجرای آن را مرور کنید.

 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کسب درآمد با گوشی برای نوجوانان

مهارت های فریلنسری

ریاضی در برنامه نویسی 1