عادت های برنامه نویسان

 

 

دلیل داشتن این عادت خوب این است که عادت های برنامه نویسان  ما دائماً یاد می گیریم. کارهایی که دیروز خوب تلقی می شد ، امروز می تواند به شیوه دیگری بهتر انجام شود. کد به مرور زمان پوسیده می شود ، بنابراین مراقبت از کد شما برای نگهداری از آن ضروری است.

 

2- به این فکر کنید که نفر بعدی کیست

هر زمان که در حال نوشتن یک قطعه کد هستید ، باید به این فکر کنید که توسعه دهنده بعدی با مشاهده آن قطعه کد به چه چیزی دست پیدا می کند.

 

آن قطعه کد را با ذهنیت بنویسید تا به راحتی عادت های برنامه نویسان  قابل فهم و تا جایی که می توانید خوانا شود. نسبت زمان صرف شده برای خواندن کد و نوشتن کد بسیار بیشتر از 10 به 1 است. این بدان معناست که می توانید در طولانی مدت زمان زیادی را صرف کنید و کمی تلاش بیشتری برای خواندن کد خود کنید.

 

سعی نکنید در برنامه نویسی فانتزی عمل کنید - کد ساده ای بنویسید که همه بتوانند آن را درک کنند. واقعاً نیازی به انجام برخی از خطوط جادویی نیست که عادت های برنامه نویسان  از Stack Overflow کپی کرده اید و حتی خودتان نیز آنها را درک نمی کنید.

 

3. آنچه را که لازم است انجام دهید - نه بیشتر از آن

معمولاً توسعه دهندگان عادت عجیبی دارند که در کارها زیاده روی کنند. هنگامی که یک ویژگی خاص درخواست می شود ، اکثر توسعه دهندگان "در صورت امکان" چیزی اضافی ایجاد می کنند.

 

این همان چیزی است که ما آن را مهندسی بیش iranian cyber  از حد می نامیم ، که هنر بیش از حد است. کد قوی تر یا پیچیده تر از آنچه لازم است ساخته شده است. موضوع مهندسی بیش از حد دلیل خوبی برای انجام عادت های برنامه نویسان  آن وجود ندارد.

 

بیشتر اوقات ، دلیل اینکه بیشتر از آنچه واقعاً ضروری است ساخته می شود بر اساس حدس و گمان است. توسعه دهنده در حال حاضر بر اساس افکار خود کدی را اضافه می کند که ممکن است در آینده مفید باشد. این قطعه کد اضافی به پایگاه کد اضافه می شود ، اما احتمالاً هرگز استفاده نمی شود.

 

مهندسی بیش از حد می تواند منجر به کدی شود که به گونه ای کلی طراحی شده است که وظیفه اصلی را که در ابتدا برای انجام آن طراحی شده بود از دست می دهد. بنابراین استفاده از آن نه تنها سخت می شود بلکه اساساً نامفهوم می شود.

4. کد خود را برنامه ریزی کنید

برنامه نویسان واقعی دوست دارند تنها  عادت های برنامه نویسان یک کار را انجام دهند و آن برنامه نویسی است. این واقعاً نباید شما را شوکه کند بنابراین بدیهی است که اتفاق می افتد این است که اکثر برنامه نویسان هنگامی که وظیفه خاصی را به عهده می گیرند مستقیماً وارد قسمتی می شوند که بیشتر دوست دارند.

آنها بلافاصله شروع به کدگذاری می کنند.

عجله در کد ممکن است در ابتدا هیجان انگیز به نظر برسد. با این حال ، ممکن است این هیجان زمان زیادی برای شما هزینه داشته باشد. هنگامی که مستقیماً به عادت های برنامه نویسان  قسمت برنامه نویسی می پردازید ، درنهایت تصویر بزرگتر را از دست خواهید داد.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کسب درآمد با گوشی برای نوجوانان

مهارت های فریلنسری

ریاضی در برنامه نویسی 1